среда, 16 сентября 2015 г.

Національний Університет Біоресурсів і Природокористування України
Гуманітарно-педагогічний факультет.
Ткаченко Антоніни Олександрівни
УНЗ – 14.01 2 р.н.
Звіт
Тема: «Моделі вдосконалення автоматизованої системи управління навчальним закладом»
Для забезпечення ефективного функціонування вищих закладів освіти України в сучасних умовах необхідно реорганізувати систему управління навчальним процесом. У першу чергу, така реорганізація пов’язана з необхідністю реалізації Болонського процесу у системі вищої освіти України та інтенсифікації діяльності вищих навчальних закладів. Існує єдиний ефективний шлях інтенсифікації – інформатизація системи управління вищими закладами освіти на основі створення автоматизованих інформаційних систем та технологій, які забезпечують вирішення завдань збору, обробки, зберігання та ефективного використання інформації у процесі управління. Створення вищим закладом освіти системи управління з використанням комп’ютерної техніки надасть змогу підвищити якість та оперативність вирішення завдань, які виникають у системі управління вищими закладами освіти.
Найпоширенішими автоматизованими системами керування вищим навчальним закладом є пакети комп’ютерних систем "Деканат", "Бібліограф-2007", "Колоквіум", "ПС - персонал" приватного підприємства "Політек-Софт".
Серед усіх пакетів, які пропонує фірма "Політек-Софт", найбільш функціональними, з точки зору автоматизації сфер діяльності ВНЗ, є пакети "Деканат" і "Колоквіум".
Пакет програм "Деканат" призначений для автоматизації планування та обліку навчального процесу в закладах освіти.
У даному пакеті створюється і підтримується база даних, в якій формується та реєструється:
1) структура навчального процесу закладу (предмети, навчальні плани, спеціальності, групи тощо);
2) дані про всіх викладачів закладу та їхнього планового навантаження, розклад роботи;
3) дані щодо всіх студентів закладу та їхньої успішності за весь період навчання;
4) дані про наявні корпуси та аудиторії навчального закладу,їхнього заповнення, розклад занять;
5) щоденні дані про фактичну роботу кожного викладача з кожного предмету.
Пакет програм "Колоквіум" призначений для комп’ютерного тестування знань студентів навчальних закладів України. Пакет має такі особливості:
1)    зручна оболонка для формування тестів;
2)    тестування студентів у різних режимах та на основі результатів тестування оцінювати знання;
3)    забезпечується доступ до бази даних з результатами тестування з метою всебічного аналізу;
4)    автоматична генерація і друк звітів за результатами тестування;
5)    інформаційна сумісність з пакетом програм "Деканат".
"Політек-Софт" пропонує ще допоміжні пакети, такі як "ПС-Персонал", "Бібліограф", "Деканат-Університет-Web", які використовуються для введення і збереження інформації, тобто використовуються як банки даних. Головним недоліком пакетів, які представляє ПП "Політек-Софт" є відсутність підтримки кредитно-модульної системи. Адже, в рамках інтеграції України в європейське освітнє товариство, проводиться поступова модернізація та удосконалення змісту вищої освіти та організації навчального процесу.
Отже, автоматизація діяльності ВНЗ, яка надає доступ до необхідної користувачам інформації. Інформаційне середовище дозволяє управляти процесами, даними і людьми.
В зв’язку з переходом до європейської системи вищої освіти в контексті Болонського процесу, скороченням набору студентів і конкуренції, що посилюється, в найближчому майбутньому успішними стануть ВНЗ, які здатні швидко реагувати на зовнішні зміни, мають гнучкі бізнес-моделі, розглядають інформаційні технології як основу ефективного управління.
Автоматизація схеми управління процесами у вищому навчальному закладі є виключно актуальним завданням, так як щоденне створення різноманітних документів, що мають загалом-то типову структуру, використання електронних таблиць для зберігання великого обсягу даних, паперові документообіг та звітності вимагають колосальних тимчасових і трудових витрат.
АСУ університету виконує наступні функції:
-          комплексне, оперативне та ефективне автоматизоване управління навчально-методичним процесом, студентським контингентом від приймальної комісії до випуску студента;
-          можливість накопичення інформації для аналізу і подальшого прийняття ефективних управлінських рішень, що підвищує оперативність і якість наданих послуг;
-          забезпечує «прозорість» управління навчальним процесом;
-          можливість контролювати навчальний процес філій/представництв так як система через віддалений доступ створює передумови формування концепції єдиного навчального простору вузу.
Автоматизована система управління вузом має наступні підсистеми:
-          деканат (кафедра)
-          навчальний відділ
-          особистий кабінет викладача
-          кадровий облік
-          інтеграція та інформаційні сервіси
Функціональні можливості та операції, які можуть здійснювати в програмі АСУ ВУЗ представників різних структурних підрозділів через свої автоматизовані робочі місця.
1.       Приймальна комісія
Прийом документів у абітурієнтів за допомогою АСУ вуз є повністю автоматизованим:
·          Формує особову справу абітурієнта. Дані вводяться вручну співробітником приймальної комісії.
·          Контроль здачі необхідних документів (довільний набір).
·          Видача абітурієнту необхідного набору документів:
o    розписка;
o    контракт;
o    екзаменаційний лист.
·          Облік даних абітурієнтів.
·          Формування наказів про зарахування абітурієнтів у сформовані групи:
o    за допомогою рейтингу;
o    вручну.
2.       Деканат (кафедра)
Підсистема Деканат дозволяє вести оперативний облік руху контингенту:
·          Формування наказів про рух контингенту як індивідуально, так і списком.
·          Надання студентам і організаціям необхідних довідок.
·          Надання студентам і організаціям необхідних довідок.
В даній АСУ ВНЗ дуже зручно відстежувати і фіксувати успішність студентів:
·          Облік і аналіз державних підсумкових випробувань, результатів заліково-екзаменаційних сесій, різних видів атестацій в тому числі практик (зведена відомість успішності).
·          Доступ студентів через інформаційно-довідкову систему.
Система дозволяє автоматизувати процес випуску студентів, здійснюючи такі дії:
·          Затвердження тем дипломів.
·          Формування Державної Атестаційної Комісії (ДАК).
·          Автоматизована генерація екзаменаційних білетів для міждисциплінарного підсумкового державного іспиту.
·          Автоматизоване формування та облік протоколів роботи ДАК; протоколи оформляються під час засідання комісії.
·          Підготовка та перевірка даних для дипломів та академічних довідок.
За допомогою АСУ ВУЗ можна полегшити методистам планування навчального процесу і розподіл навантаження по кафедрі і факультету:
·          Автоматизована генерація екзаменаційних білетів для поточного, проміжного та підсумкового контролю; виведення квитків на друк.
·          Автоматизоване формування та облік планів і протоколів роботи кафедри, факультету; протоколи оформляються під час засідань кафедри, факультету.
·          Розподіл в інтерактивному режимі навчального навантаження між викладачами кафедри.
·          Формування навчальних доручень викладачам і забезпечує кафедрам.
·          Організація перездачі заборгованостей студентів та документаційне оформлення цього процесу (графік перездачі, перелік заборгованостей у студента по семестру і року, формування напрямів на перездачу).
3.       Навчальна частина (проректор з навчальної роботи). Особистий кабінет викладача
Планування:
·          Ведення довідників зберігають основні параметри використовуваних державних освітніх стандартів, що використовуються в подальшому для підготовки робочих навчальних планів і друку диплома та додатка до диплома.
·          Підготовка, зберігання і друк робочих навчальних планів за напрямами і спеціальностями.
·          Планування навчального навантаження навчального закладу і по підрозділах.
·          Контроль навчальної роботи навчального закладу, кафедр, факультетів (успішність, заборгованості, відвідуваність занять і т.д.).
4.       Особистий кабінет викладача
В особистому кабінеті викладача:
·          Формує індивідуальний план своєї роботи на поточний навчальний рік.
·          Розробляє, коригує робочі навчальні програми з закріпленим на поточний навчальний рік дисциплін.
·          Розподіляє між студентами, за їх заявами, тематику курсових і дипломних робіт; документальне оформлення процедури розподілу.
·          Виконує автоматизовану генерацію екзаменаційних білетів для поточного, проміжного та підсумкового контролю; виведення квитків на друк.
5.       Кадровий облік
Ця підсистема служить для організації кадрового обліку студентів і викладачів, навчально-допоміжного складу, врахування їх атестацій та підвищення кваліфікацій. Автоматизація кадрового обліку реалізована на рівні двох АРМ:
·          АРМ студентів, реалізуються наступні функції:
o    Оформлення та ведення особової картки студента від надходження до випуску.
o    Військовий облік студентів, документальне оформлення цієї процедури.
o    Надання студентам і організаціям необхідних довідок.
·          АРМ викладачів, реалізуються наступні функції кадрового обліку:
o    Облік викладачів, навчально-допоміжного складу кафедр інституту та аналіз кадрового забезпечення в розрізі організацій, місця роботи (штат, сумісництво), підрозділів, посад, учених звань і ступенів.
o    Формування наказів на прийом, переміщення та звільнення.
o    Інтеграція з програмними продуктами «1С».
o    Облік підвищення кваліфікації
o    Облік і планування атестацій по областям роботи (адміністративна та педагогічна).
o    Військовий облік.
6.       Інтеграція та інформаційні сервіси
Ця підсистема містить вбудовані в конфігурацію можливості по взаємодії з іншими програмними продуктами. Інтеграція з сучасними програмами дозволяє зробити розумну інформаційну загальнодоступність системи АСУ ВУЗ, а також представити більшість інформації в інтерактивному вигляді:
·          Робота викладача в особистому кабінеті може здійснюватися через сайт навчального закладу.
·          Імпорт результатів успішності (тестування) отриманих через системи електронного (дистанційного) навчання в зведені відомості та особисту карту студента.
·          Інтеграція з «зарплатними» рішеннями фірми «1С». Кадровий облік можна вести безпо безпосередньо в програмі АСУ ВУЗ і імпортувати дані з цих програм.


Комментариев нет:

Отправить комментарий