понедельник, 7 сентября 2015 г.

Національний Університет Біоресурсів і Природокористування України
Гуманітарно-педагогічний факультет.
Ткаченко Антоніна Олександрівна
УНЗ – 14.01 2 р.н.


ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 1.
Тема: СУЧАСНИЙ СТАН АВТОМАТИЗОВАНИХ СИСТЕМ  УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ
Мета роботи: познайомитися з процесом моделювання автоматизованих систем управління навчальним закладом і провести порівняльний аналіз гіпотетичної та реальної АСУ ВНЗ.
Порядок виконання роботи:
1. Вивчити етапи розробки інформаційної системи  АСУ ВНЗ.
2. Визначити основні компоненти опису даних в інформаційній системі.
3. Згідно умов контрольного завдання повести порівняльний аналіз  гіпотетичної та реальної АСУ ВНЗ.
4. Підготувати звіт за результатами проектування відповідно до умов контрольного завдання.
Етапи розробки інформаційної системи  АСУ ВНЗ
Ø    техніко-економічне обстеження і аналіз існуючої системи управління;
Ø    розробка техзавдання на проектування;
Ø    розробка технічного проекту АСУ;
Ø    Впровадження АСУ.




Порівняльний аналіз навчальних закладів

Гіпотетичний  інститут пропонує оригінальну технологію, яка дозволить успішно автоматизувати роботу всіх підрозділів вищого навчального закладу.
Автоматизована система управління вузом (АСУ ВНЗ розроблена для автоматизації, обліку, контролю, аналізу та планування у вищому навчальному закладі і має  наступні функції:
• комплексне, оперативне та ефективне автоматизоване управління навчально-методичним процесом, студентським контингентом від прийомної комісії до випуску студента;
• можливість накопичення інформації для аналізу та подальшого прийняття ефективних управлінських рішень, що підвищує оперативність і якість наданих послуг;
• забезпечення «прозорості» управління навчальним процесом;
• можливість контролювати навчальний процес філій / представництв так як система через віддалений доступ створює передумови формування концепції єдиного освітнього простору вузу.
Одним з головних переваг системи є швидке її впровадження та адаптація до інтерфейсу. Це стало можливим з наступних причин:
• Інтерфейс системи інтуїтивно зрозумілий і повністю відповідає програмним продуктам платформи реалізаці.
• Система не перевантажена зайвими функціями, в ній реалізовані найоптимальніші та необхідні дії персоналу вищого навчального закладу за планування, обліку, контролю та аналізу навчального процесу.
• Налаштування системи гнучка і дозволяє розподіл функцій системи налаштувати під існуючу у вищому навчальному закладі структуру управління шляхом організації автоматизованих робочих місць з відповідними функціями. Приміром, якщо в навчальному закладі прийнято формувати накази про рух контингенту не в кадрах, а в навчальному відділі, це вирішується в процесі настройки шляхом розстановки відповідних «прапорців» - допусків.
• Вся додаткова і нормативна інформація в системі організована у вигляді довідників, які можуть поповнюватися і змінюватися.
Національного університету біоресурсів та природокористування  пропонує з абезпечити розвиток Українського навчально-наукового інституту інформаційного та телекомунікаційного забезпечення агропромислової та природоохоронної галузей економіки шляхом виконання наукових проектів спільно з Національним космічним агентством України, Інститутом космічних досліджень, Українським гідрометеорологічним центром, Державним комітетом статистики України, МАП щодо використання ДЗЗ та ГІС-технологій для вирішення завдань аграрного моніторингу; Федерацією профспілок України щодо надання на основі використання дистанційних технологій консультаційних електронних послуг молоді та населенню сільської місцевості; участі у міжнародних проектах GEO JECM та JRC EC; створення системи електронної підтримки дорадництва та відпрацювання спільно з підприємством ВАТ «Укртелеком» України системи надання електронних консультацій; створення геопорталу університету; подальшого інформаційного наповнення агропорталу AgroUA.net; створення електронної бази даних з електронними версіями адаптованих до навчального процесу стандартів ІSО; створення тренінгового центру підвищення кваліфікації спеціалістів з питань використання ДЗЗ та ГІС-технологій в агропромисловій та природоохоронній галузях економіки; забезпечення підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників університету з питань використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальній та науковій діяльності.
 Доповнити інформаційний електронний освітній простір НУБіП України електронними ресурсами, розміщеними на навчально-інформаційному порталі на базі платформи Moodle (moodle.nubip.edu.ua), інституційному репозиторії (http://elibrary.nubip.edu.ua), електронній бібліотеці (http://library.nubip.edu.ua), аграрній відкритій енциклопедії (http://agrowiki.nubip.edu.ua), відео та аудіотеках (веб-касти та аудіо-касти); забезпечити доступ викладачів та магістрів до електронних світових баз даних повнотекстових наукових публікацій (AGORA, AGRIS, CARIS, URAN, CAB Abstr. і под.)
Забезпечити розвиток інфраструктури інформаційного електронного освітнього простору університету шляхом оптимізації кампусної оптоволоконної комп’ютерної мережі; запровадження мобільних технологій у навчальний процес; збільшення комп’ютерних робочих місць для студентів. Розширення можливостей та сервісів адміністративного порталу для забезпечення електронного документообігу та  оперативного контролю за виконанням прийнятих рішень, наказів та доручень.


Висновки:
Відсутність теоретичної бази з управління ВНЗ, невизначеність загальних компонентів моделі ВНЗ, досить низький рівень розвитку комп’ютерної техніки не дозволяли розробити та реалізувати загальну модель системи організаційного управління вищим навчальним закладом, тому кожна група розробників створювала системи, що відображали потреби конкретного закладу. Для забезпечення ефективного функціонування вищих закладів освіти на Україні в цих умовах необхідно реорганізувати систему управління освітою. Одним з напрямків реалізації даної програми є розробка та впровадження систем управління вищими навчальними закладами з використанням комп’ютерної техніки, що дасть змогу підвищити якість та оперативність рішення завдань, які виникають у системі управління ВНЗ.
У результаті наукового дослідження:  розроблена імітаційна модель процесів управління навчальним процесом ВНЗ з використанням АСУ, яка враховує складні взаємозв’язки між усіма суб’єктами навчального процесу і являється ефективним інструментом для розробки та дослідження нових технологій управління навчальним процесом ВНЗ;  запропонована технологія моделювання складних систем  дозволяє підвищити якість та оперативність рішення завдань, які виникають у системі управління ВНЗ.
Дослідивши управління учбовим процесом з позиції реалізації цілей функціонування ВНЗ, в дисертаційній роботі аргументовано доведено, що саме моніторинг організації учбового процесу являє собою центральну ланку як відносно побудови алгоритмів розв'язку функціональних задач на різних рівнях ієрархічної системи управління, так і щодо проблем міжрівневої координації. Тому значну увагу було приділено проблемі створення засобів автоматизованого моніторингу в системі управління учбовим процесом, зокрема програмній реалізації автоматизованої системи моніторингу учбового процесу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий